Korrektúra 2010

Feltett kérdések

Kérdező: ( 2010.11.12. ) Magyar Balázs
Kitől / milyen témában kérdez: Bárdos András / film-televízió-kultúra
Kérdés: Ön szerint az új médiatörvény támogatja-e a magyar produkciókat? Akár gyártás-előállítás, akár az emberekhez való eljuttatás terén.
Kérdező: ( 2010.11.12. ) Kiss Zsuzsanna
Kitől / milyen témában kérdez: Schatz Péter
Kérdés: Ön szerint a közszolgálati televízióknak mennyire kell majd teret engednie a saját műsorválasztásába az új tanács számára? Elképzelhetőnek tartja, hogy jelenleg futó műsorok tiltólistára kerülnek majd?
Válasz:

Véleményem szerint a médiatanács és a közszolgálati kódex iránymutatás illetve egy keret, ezen belül a vezérigazgatók (ahogy eddig az elnökök) saját hatáskörben döntenek.

Nem gondolom, hogy a jelenleg futó műsorok tiltólistára kerülnek, de abban biztos vagyok, hogy amennyiben megszűnik az MTV-t fojtogató pénztelenség, néhánytól (legalábbis ebben a formájában) mi magunk is megválnánk.

Schatz Péter

Kérdező: ( 2010.11.13. ) Kárpáti Andrea
Kitől / milyen témában kérdez: Szalai Annamária
Kérdés: Valóban szeretné megregulázni a hirdetőket és "elhalkítani" a reklámblokkokat?
Válasz:

Kedves Andrea!

A reklámblokkok hangerejének szabályozása, „halkítása" nézői igény. Az üvöltő reklámok miatt számos esetben érkezett panasz, de a szabályozás eddig nem tette lehetővé, hogy a hatóság fellépjen a kétség kívül jelenség ellen. Bízom benne, hogy az új jogszabály erre a közönségigényre is választ ad...

Kérdező: ( 2010.11.15. ) Gyulai Péter
Kitől / milyen témában kérdez: Magyar Rádió vezér
Kérdés: Az utóbbi időben hallani lehetett a Petőfit érintő esetleges változásokról. Megmarad a Petőfi a mostani formájában? Mi lesz a sorsa?
Kérdező: ( 2010.11.15. ) Hunyadi Renáta
Kitől / milyen témában kérdez: Koltay András
Kérdés: Ön egyetért az új médiatörvénnyel? Sokan gondolják, hogy mindez csak erőfitogtatás, a cenzúra intézményesítése. Bele lehet és bele kell-e ennyire mélyen nyúlni a médiumok munkájába?
Kérdező: ( 2010.11.15. ) Hunyadi Renáta
Kitől / milyen témában kérdez: Módos Márton
Kérdés: Ön mint az InfoRádió ügyvezetője, a "konkurencia" képviselője, mit szól az MR2 átalakításához? Egyetért azzal, hogy a rádió nem működhet tovább jelenlegi formájában?
Kérdező: ( 2010.11.15. ) Hunyadi Renáta
Kitől / milyen témában kérdez: Szalai Annamária
Kérdés: Olvasni lehetett egy olyan nyilatkozatát, melyben azt közölte, hogy nem pár ezer tiltakozó huszonéves fogja eldönteni az MR2 további sorsát. Nem gondolja, hogy nem szerencsés éppen azt a pár ezer fiatalt semmibe venni, akik azzal, hogy a rádiót hallgatták, eljártak az MR2-es koncertekre, megvették a kiadott válogatás CD-ket, a leginkább hozzájárultak a rádió egyébként tagadhatatlan sikeréhez?
Válasz:

Kedves Renáta!

A nyilatkozat, mely szerint „nem pár ezer tiltakozó huszonéves fogja eldönteni az MR2 további sorsát" nem tőlem származik. Soha sehol nem állítottam ezt. Az MR2 jövőjének meghatározása a közszolgálati adó vezérigazgatójának kompetenciája, aki minden bizonnyal figyelembe veszi majd a közönség igényeit. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak sem szándéka, sem lehetősége sincs, hogy egy közszolgálati rádió műsorstruktúrájába beleszóljon. A téma kapcsán ugyanakkor véleményemnek több fórumon is hangot adtam, és mindig jeleztem, hogy nem tartom jó döntésnek, hogy egy közszolgálati adó kizárólag egy szűk célcsoport igényeinek feleljen meg.

 

Kérdező: ( 2010.11.15. ) Németh Tamás
Kitől / milyen témában kérdez: Miszlai Róbert
Kérdés: Érvényesíthető-e a nemzeti szabályozás egy olyan, az országhatároktól teljesen független platformon, mint az internet? Lehet-e bármit tenni a jogszabályokat nagyüzemben megsértő, magyar nyelvű oldalak ellen, ha azok bármikor új külföldi szolgáltatóhoz költözhetnek szükség esetén (pl. kuruc.info)?
Kérdező: ( 2010.11.15. ) Németh Tamás
Kitől / milyen témában kérdez: Schatz Péter / reklámok a közszolgálati médiában
Kérdés: A médiatörvény legfrissebb tervezete szerint (a korábbi hírekkel ellentétben) mégis lennének hirdetések a közszolgálati adókon, sőt, még nőne is a mennyiségük. Nem rontja ez a közszolgálati csatornák megítélését?
Válasz:

Kereskedő vagyok, így álláspontom elég egyértelmű – azaz nem, nem rontja a megítélését. Nem hiszem, hogy egy múzeum, egy koncert, vagy akár egy gyógyszer hirdetése istentől elrugaszkodott dolog lenne, és a nézők egy emberként kapnának a szívükhöz, hogy no ezt már mégse kéne. Egyet értek, hogy a reklám lehet elkapcsolási faktor, így annak lehelyezése, hossza a „műsorstratégusokkal” közös szakmunka.

Ilyen erővel az összes állami/önkormányzati pénzt is felhasználó vállalatot el kéne tiltani az egyéb beszerzési forrásaitól (reklám, vállalkozás)? Véleményem szerint a közszolgálati médiumok igenis valós és meghatározó piaci szereplők lehetnek a közeljövőben a szó kereskedelmi értelmében is, és az ebből befolyó összeget lehet a tartalomfejlesztésre, illetve az új média fejlesztésre fordítani.  Schatz Péter

Kérdező: ( 2010.11.15. ) Szabó Melinda
Kitől / milyen témában kérdez: Kovács Krisztián
Kérdés: A kereskedelmi televíziókban nagyon sok a "töltelék" műsor hétköznap az esti műsorsávban is. Ön szerint lehet-e változtatni rajta, hogy értékesebb, informatívabb műsorok kerüljenek adásba este 7 és 10 óra között is, vagy erre vélhetően nincs akkor igény?